登录  
 加关注
   显示下一条  |  关闭
温馨提示!由于新浪微博认证机制调整,您的新浪微博帐号绑定已过期,请重新绑定!立即重新绑定新浪微博》  |  关闭

家庭教育文章

http://youyan7224480.blog.163.com/

 
 
 

日志

 
 

莎翁十四行诗  

2009-06-29 13:47:46|  分类: 美丽英文 |  标签: |举报 |字号 订阅

  下载LOFTER 我的照片书  |

In faith I do not love thee with mine eyes  

我不真的凭我的眼睛来爱你,  

For they in thee a thousand errors note;  

在你的身上我看见了到千处错误;  

But `tis my heart that loves what they despise  

但我的心却爱着被眼睛所轻视的,  

Who in despite of view is pleased to dote.  

溺爱着,不理睬面前的景象。  

Nor are mine ears with thy tongue`s tune delighted;  

我的耳朵不听你舌尖传出的愉悦的音色;  

Nor tender feeling to base touches prone  

我那期待着爱抚的敏感的触觉,  

Nor taste nor smell desire to be invited  

我的味觉,我的嗅觉,都不愿出席  

To any sensual feast with thee alone.  

你的个人的任何感官的宴会。  

But my five wits nor my five senses can  

可是我所有的智慧或五感却不能  

Dissuade one foolish heart from serving thee  

说服一个痴心不爱你,  

Who leaves unswayed the likeness of a man  

我的心不受统治,我的身体失去了灵魂,  

Thy proud heart`s slave and vassal wretch to be.  

甘愿做你那颗高傲的心的奴隶。  

Only my plague thus far I count my gain  

然而我只能将我爱情的悲苦视作一种益处,  

That she that makes me sin awards me pain.  

她诱使我犯罪,她令我受苦。  

  评论这张
 
阅读(195)| 评论(0)

历史上的今天

评论

<#--最新日志,群博日志--> <#--推荐日志--> <#--引用记录--> <#--博主推荐--> <#--随机阅读--> <#--首页推荐--> <#--历史上的今天--> <#--被推荐日志--> <#--上一篇,下一篇--> <#-- 热度 --> <#-- 网易新闻广告 --> <#--右边模块结构--> <#--评论模块结构--> <#--引用模块结构--> <#--博主发起的投票-->
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

页脚

网易公司版权所有 ©1997-2018